Alfine keepon low


Winter project: Double Chain ring for Alfine

Και μέχρι να τελειώσει ο Φλεβάρης, θα ‘χω υλοποιήσει και το τελευταίο στάδιο για την μετάδοση της Molly. Σήμερα “έφαγα” λίγο εκείνο το δόντι του δισκοβραχίονα που με ταλαιπωώρησε την προηγούμενη φορά κι έτσι το chainline των μπροστινών δίσκων ήρθε στο πολυπόθητο 40 και 46 χιλιοστά (ακριβώς όσο και πίσω).


Latest front disks Chainline (Alfine Cranks)

Το δεύτερο που έκανα ήταν να καστομάρω το singleator. Ιδού λοιπόν σε πρώτη παγκόσμια παρουσίαση το πρώτο dingleator!


Dingleator: Surly Singleator for the Alfine double sprocket!

O τεντωρήρας χρειάζεται για να έχω λάσκα την αλυσίδα και να μπορώ να της αλλάζω θέση on the road, όταν θα έχω το διπλό γρανάζι πίσω. Κι επειδή δεν θέλω εκείνη τη στιγμή να ξανακεντράρω τον τεντωτήρα, έφτιαξα αυτόν που ‘ναι διπλός.


Dingleator: double rollers

Το τελευταίο και κρίσμο στάδιο για τη μετάδοση ήταν ένα διπλό γρανάζι πίσω. Έφαγα πολύ καιρό ψάχνοντας για πατέντα. Είδα κι έψαξα τα πάντα αλλά οι λύσεις που φαινόντουσαν εφικτές ήταν ή κάποια custom κατασκευή γραναζιού ή η συγκόλληση δυό γραναζιών σε μηχανουργείο. Καμιά από αυτές δεν μου κάθησε κι έψαχνα κάτι πιο modular, κάτι διαφορετικό.

Ψάχνοντας κι ερευνώντας βρήκα ένα μεγάλο 20δοντο γρανάζι από παλιό BMX στο ebay με την ίδια πατούρα για το alfine. Ήταν τελείως flat χωρίς καθόλου offset και φυσικά πάμφθηνο. Δεν είχα ξαναπετύχει κάτι τόσο μεγάλο και flat και μόλις το είδα μου ‘ρθε μια τρελή ιδέα. Αν το ‘παιρνα κι άνοιγα τρύπες θα μπορούσα να το χρησιμοποιήσω σαν αντάπτορα και να κρεμάσω επάνω του όποια γρανάζια ήθελα χωρίς περιορισμό κι από τις δυό μεριές.

Βέβαια τα γρανάζια δεν είχαν όλα την ίδια “πατούρα”, θα ‘πρεπε να κάνω κι εκεί “μόντες” και κάπου γινόταν δύσκολο. Αλλά ξαφνικά, εκεί που ασχολιόμουν με τους μπροστινούς δίσκους μου ‘ρθε η ιδέα. Τι θα γινόταν αν αντί για κλασσικά γρανάζια πίσω κρεμούσα σ’ εκείνο το φλατ που ετοιμάζω δυό μικρούς δίσκους! Έψαξα λοιπόν και βρήκα 2 δισκάκια 58bcd. Το μικρότερο ήταν 20άρι κι αυτό σήμαινε πως το μεγαλύτερο θα ήταν 26άρι για να διατηρήσω την ίδια αναλογία δοντιών με τους μπροστά. Κι έτσι έπεσα πάλι με τα μούτρα στο photoshop για να δω αν ήταν εφικτο… και ήταν!

Τώρα βέβαια πρώτα θα φτιάξω το γρανάζι αντάπτορα και κατόπιν θα κάνω τις δοκιμές. Αλλά τώρα ξέρω τι περίπου θέλω και δείχνουν όλα να κουμπωνουν καλά. Μέχρι το final stage έχω όμως χρόνο να το ξανασκεφτώ…






Winter project II: Double Sprocket for Alfine

Advertisements

4 thoughts on “Alfine keepon low

  1. Φιλε μου καλημερα, φτιαχνεις ομορφα πραγματα και εντυπωσιακα, πραγματικα το εχεις παει το θεμα παραπερα και μπραβο σου. Ειναι εντυπωσιακο και με εξιταρει πως φτιαχνεις κατι που θα αποτελει για εσενα το ιδανικο μεσο μετακινησης για ολες σου τις πιθανες και απιθανες αναγκες.Πραγματικα ειναι πολυ ομορφο ταξιδι ακομα και για τον αναγνωστη. Χιλια μπραβο… Θα ηθελα να σε ρωτησω αν στην αρχη ακουγες καποιους θορυβους απο το Alfine? Προσφατα το εβαλα, δηλαδη ακομα εχω κανει 50 χιλιομετρα ολα κι ολα, και ακουω σε μερικες ταχυτητες κατι χρατς χρουτσ σαν να τριβονται δισκοι, και δεν ξερω αν ειναι φυσιολογικο..Επισης σε αλλες ταχυτητες ακουω την αλυσιδα καπως, και επειδη οι θορυβοι με τρελαινουν ειπα να σε ρωτησω, γιατι αν οχι εσενα ποιον?

  2. Καλημέρα Κώστα. Οταν λες θορύβους τι ακριβώς εννοείς? Τα κέντρα της Shimano (alfine, nexus) είναι ανθεκτικά αλλά ΜΟΝΟΝ όταν είναι πλήρως ρυθμισμένα κι ευθυγραμμισμένα στις κίτρινες γραμμές που έχουν γι’ αυτη τη δουλειά. Θα βάλεις λοιπόν την 4η ταχύτητα και θα κοιτάξεις το “ματάκι” να δεις αν οι δυό κίτρινες γραμμούλες είναι ευθυγραμμισμένες, όπως βλέπε στην εικόνα που ακολουθεί (αν την πατήσεις ανοίγει πιο μεγάλη):

    Αν τυχόν δεν είναι, ΠΡΕΠΕΙ να το ρυθμίσεις ξεκινώντας να “μαζεύεις” ή να “απλώνεις” ντήζα ρυθμίζοντας από το “βαρελάκι” του χειριστηρίου. Αν δεν μπορείς να κάνεις κάτι θα πρότεινα να απευθυνθείς εκεί που το αγόρασες, εφόσον είναι καινούργιο.

    Γενικότερα δεν ακούγονται “θόρυβοι”. Υπάρχει κάποια ασάφεια τώρα που είναι καινούργιο, θέλει να το μαθεις ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΛΛΑΖΕΙΣ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΠΕΤΑΛΙ (πολύ σημαντικό αυτό, να το θυμάσαι) και να είναι πάντα ευθυγραμμισμένο.

    Σ’ ευχαριστώ για τα καλά λόγια.

  3. Να σαι καλα φιλε μου, ευχαριστω για την απαντηση, θα παω στο μαγαζι που μου το εφτιαξαν να το τσεκαρουν..Δεν το ηξερα οτι δεν πρεπει να αλλαζουμε ενω κανουμε πεταλι, οποτε ευχαριστω και για αυτη τη συμβουλη…

  4. Από εδώ και πέρα, την στιγμή που θα πατήσεις το κλικ να αλλάξεις ταχύτητα, εκείνη τη στιγμή και μόνο σταματάς το πετάλι. Θέλει συνήθεια και μετά θα δεις πως θα αλλάζεις γρήγορα. Αλλά εκείνη ακριβώς τη στιγμή που θα πατάς το κλικ δεν πρέπει να γυρίζεις τα πετάλια. Μπορείς όμως να αλλάζεις δυο ή τρεις ή όσες θες μαζί. Γενικότερα, εφόσον θυμάσαι 2-3 τέτοιους κανόνες, προβλήματα αξιοπιστίας δεν θα έχεις (επλίζω!). Καλημέρα.

Leave a Message

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s