ΑΝΑΦΟΡΑ

Η αναφορά αναδημοσιεύθηκε στους podilates.gr, τα σχόλια χαρακτηριστικά…

ΠΡΟΣ: κ. Πρόεδρο

ΘΕΜΑ : «Θέσεις στάθμευσης ποδηλάτου? Όχι, ευχαριστώ!»
Σχετ. : Η από 18/10/2011 αναφορά με θέμα «Μετακίνηση με ποδήλατο στη δουλειά».

Μιας και η καθημερινή μετακίνηση στη δουλειά με το ποδήλατο, πέρα από χόμπυ, είναι άμεση ανάγκη τα τελευταία χρόνια (όπως για παράδειγμα σήμερα που τα ΜΜΜ έχουν απεργία και δεν διαθέτω άλλο όχημα για να έρθω στη δουλειά μου) και μιας που το βασικότερο μέλημα του ποδηλάτη είναι η ασφάλεια του ποδηλάτου του, αποφάσισα να δραστηριοποιηθώ για να μπορούμε οι ποδηλάτες να αφήνουμε κάπου τα ποδήλατά μας, χωρίς να χρειάζεται να τα βάζουμε άτακτα στον προαύλιο χώρο αλλά και να υπάρχει μια σχετική ασφάλεια τις ώρες που εργαζόμαστε.

Μέχρι σήμερα είχα βρει θέση στο πίσω μέρος του κτιρίου όπου δεν παρεμπόδιζα την πρόσβαση κανενός και χρησιμοποιούσα το συνήθη τρόπο που όλοι οι ποδηλάτες πρέπει να χρησιμοποιούν, δηλαδή έδενα το ποδήλατο στα υπάρχοντα κάγκελα μέσα στον προαύλιο χώρο με ένα πέταλο όπου έπιανα το σκελετό μαζί με τον πίσω τροχό, όπως στην παρακάτω φωτό μπορείτε να δείτε:


Κάποια στιγμή αποφάσισα να ευαισθητοποιήσω τους διοικούντες και να βοηθήσω δίνοντας όσες πληροφορίες μπορούσα να συγκεντρώσω ελπίζοντας να έβλεπα κι εγώ κάποτε τις περιβόητες θέσεις στάθμευσης στη δουλειά μου. Φυσικά γνώριζα πως παρ’ όλη τη διάδοση του ποδηλάτου κανείς ακόμα στην Ελλάδα δεν μπορεί να αντιληφθεί την αναγκαιότητα τέτοιων μικρών έργων που συμβάλλουν στην ήπια μετακίνηση, την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας και την ψυχική και σωματική υγεία των εργαζομένων. Γνώριζα επίσης καλά πως συνολικά τα έργα στο Δημόσιο αντιμετωπίζονται σαν ένα «κακό» που απλά πρέπει να γίνει, χωρίς να μας ενδιαφέρει αν κατόπιν αυτά είναι λειτουργικά και χρησιμοποιούνται ή απαξιώνονται στην πράξη από αυτούς στους οποίους απευθύνονται.

Έτσι, στις 18/10/2011 έκανα μια εκτενή και λεπτομερή αναφορά στην οποία ανέφερα τους λόγους και τα οφέλη και έδωσα κάποιες γενικές προδιαγραφές σχετικά με τις θέσεις στάθμευσης που θα μπορούσαν να δημιουργηθούν. Ανάμεσα σε όλη την πεντασέλιδη αναφορά μου, τα σημεία που είχα δώσει βαρύτητα ήταν ο εντοπισμός κατάλληλων θέσεων για τις θέσεις στάθμευσης και ο τρόπος που θα έπρεπε να κατασκευασθούν. Ο λόγος ήταν επειδή γνώριζα πως, εάν τυχόν το μικρό αυτό έργο κάποτε πραγματοποιούνταν, να μην κάθονταν οι υπεύθυνοι υλοποίησης να ξεκινήσουν «ανακαλύπτοντας ξανά τον τροχό» κάνοντας πάλι τα ίδια λάθη χρόνων και χρόνων αλλά να χρησιμοποιήσουν τις πληροφορίες που τους έδωσα για να φτιάξουν κάτι λειτουργικό και, γιατί όχι, καλύτερο. Γι’ αυτό παραθέτω τα παρακάτω σημεία όπως ακριβώς τα είχα αναφέρει 15 μήνες πριν:

ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΣ ΘΕΣΕΩΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ

Οι θέσεις μπορούν να κατασκευαστούν σε κάποιο μέρος του προαυλίου το όποιο όμως θα πρέπει να είναι σχετικά εύκολα προσβάσιμο, να φωτίζεται ικανοποιητικά και καλό θα ήταν να βρίσκεται σε σημείο που θεωρείται ασφαλές για την παραμονή και κλείδωμα των ποδηλάτων για αρκετές ώρες. Ασφαλές «ποδηλατικά», χαρακτηρίζεται ένα μέρος που δίνει την δυνατότητα να υπάρχει οπτική επαφή σε μια ακτίνα περίπου 50μ – 100μ με ένα άνθρωπο της ασφάλειας ή να καλύπτεται ο χώρος από μια κάμερα ασφαλείας.

Αυτό είναι σημαντικό για να είναι χρηστικό το έργο, το κόστος του να έχει πραγματική ανταποδοτικότητα και να μην ακυρωθεί στην πράξη, αφού οι ποδηλάτες δεν θα χρησιμοποιούν θέσεις οι οποίες καθιστούν τα ποδήλατα εύκολο στόχο για κλοπή ή βανδαλισμό. Με μια μικρή έρευνα ήδη θα μπορούσαμε να προτείνουμε δυό θέσεις που προσφέρονται και που δεν εμποδίζουν ενώ προσφέρουν την απαιτούμενη ασφάλεια.

(…ακολουθούν φωτογραφίες από εντοπισμένα μέρη…)

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΘΕΣΕΩΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ

Η κατασκευή καλό είναι να είναι τέτοια ώστε να επιτρέπει το κλείδωμα του σκελετού και μιας ρόδας με κλειδαριές τύπου «πέταλα» σε σχήμα U, που αποδεδειγμένα προσφέρουν καλύτερη ασφάλεια. Τέτοια παραδείγματα μπορείτε να δείτε στο τέλος του εγγράφου όπου υπάρχουν σύνδεσμοι στο διαδίκτυο για εγχειρίδια και μπροσούρες που αναφέρονται σε αναλυτικές τεχνικές προδιαγραφές. Τα συγκεκριμένα παραδείγματα προέρχονται από καταξιωμένες εταιρείες του εξωτερικού που δραστηριοποιούνται στο χώρο και παρατίθενται απλά ως δείγματα-προτάσεις που μπορούν εύκολα να κατασκευαστούν και να τοποθετηθούν από οποιαδήποτε εταιρεία κατασκευής αλουμινίων ή σιδερικών κατασκευών στην Ελλάδα. Το κόστος μια απλής θέσης U είναι περίπου 50€.

Οι κατασκευές πρέπει να είναι καλά τοποθετημένες στο έδαφος, αλλιώς οι ποδηλάτες θα προτιμήσουν άλλες κατασκευές που αποπνέουν σιγουριά. Θεωρούνται εντελώς ακατάλληλες οι θέσεις οι οποίες απλά σταθεροποιούν το Ποδήλατο στην μπροστινή ρόδα αφού δεν παρέχουν καμία δυνατότητα επαρκούς κλειδώματος και μπορούν να καταστρέψουν τη μπροστινή ρόδα. (Παραδείγματα επισυνάπτονται με φωτογραφίες στο παράρτημα).

Τέλος, για τη σωστή τοποθέτηση των θέσεων το πρέπον είναι να υπολογιστεί και ο χώρος που καταλαμβάνουν συνολικά τα ποδήλατα, τα διαστήματα ανάμεσα τους αλλά και οι κατάλληλες αποστάσεις για την εύκολη κίνηση τους κατά τη στάθμευση τους.

Είναι σημαντικό οι θέσεις αυτές να είναι κατάλληλα σηματοδοτημένες ότι πρόκειται για θέσεις Ποδηλάτων, για την ενημέρωση των ποδηλατών-χρηστών και γιατί δυστυχώς έχει παρατηρηθεί ότι ακυρώνονται από την παράνομη χρήση τους από μοτοσικλετιστές ή την στάθμευση αυτοκινήτων μπροστά από τέτοιους χώρους. Άρα η διαφύλαξη τους και η μετέπειτα «περιφρούρησή» τους είναι επιθυμητή. Αυτό μέσα στους κόλπους της υπηρεσίας μπορεί να γίνει με μια σωστή ενημέρωση των υπαλλήλων.

Δεν το κρύβω πως προγραμμάτιζα, αν τυχόν οι θέσεις φτιαχνόντουσαν, να κάνω ένα εκτενές άρθρο μαζί με φωτογραφίες και να προβάλλω το έργο αναδεικνύοντάς το με περηφάνια για τον φορέα που δουλεύω για πάνω από 20 χρόνια. Ήλπιζα μάλιστα να γίνουμε η πρώτη από τις Δημόσιες Υπηρεσίες που θα έφτιαχναν κάτι ολοκληρωμένο, όμορφο και πρακτικά σωστό για τους εργαζόμενους ή/και τους επισκέπτες μας.

Δυστυχώς γίναμε μια ακόμα Δημόσια Υπηρεσία που έφτιαξε κάτι που είναι ελλιπές, ΜΗ ΑΣΦΑΛΕΣ και καθόλου λειτουργικό. Κρίμα γιατί ακόμα κι αν ξοδεύτηκε ΕΝΑ ευρώ αυτό θα πάει χαμένο, όπως συνήθως έχουμε μάθει να γίνεται στο Δημόσιο αυτού του τόπου.

Πάμε όμως στις λεπτομέρειες για να κατανοήσουμε το ΓΙΑΤΙ:

Είχα ζητήσει οι θέσεις να βρίσκονται μέσα στον προαύλιο χώρο που είναι υπεραρκετός για λίγες θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων. Δυστυχώς αποφασίστηκε να είναι εκτός της περίφραξης, έξω στο δρόμο διότι «ενοχλούν». Έτσι δεν υπάρχει η ασφάλεια που θα μπορούσε να επιτευχθεί. Η δικαιολογία του «φύλακα» είναι αστεία βέβαια διότι δεν υπάρχει φύλακας με την έννοια του «φυλάω» αλλά υπάρχει ένας υπάλληλος σε ένα «φυλάκιο» ο οποίος ρίχνει που και που καμιά ματιά προς τα έξω γιατί αυτό που τον ενδιαφέρει είναι το ποιος μπαίνει και βγαίνει από την πύλη στον εσωτερικό χώρο.

Θα μπορούσε όμως να ισχυριστεί κάποιος πως είναι ακριβώς απέξω αλλά τότε δεν θα μπορούσε κανείς να κατανοήσει το γιατί οι κάτοχοι μοτοσικλετών προτιμούν να μπαίνουν και να παρκάρουν «μέσα»? Μήπως είναι επειδή θεωρούν τις μοτοσυκλέτες τους λιγότερο ασφαλείς έξω?

Σήμερα στις 10 το πρωί η παρακάτω φωτό δείχνει μέρος της εικόνας της πίσω πλευράς του κτιρίου όπου δεν μπορεί να τοποθετηθούν θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων διότι «ενοχλούν»:

Λίγο πιο κει υπάρχει άφθονος χώρος γεμάτος με σκουπίδια όπου δυστυχώς κι εκεί τα ποδήλατα «ενοχλούν». Και δίπλα από την ράμπα των δύο πάρκινγκ υπάρχει χώρος αλλά κι εκεί τα ποδήλατα «ενοχλούν». Αλλά και στην πλευρά της αποθήκης υπάρχει ένα μεγάλο άχρηστο πεζοδρόμιο όπου κι εκεί τα ποδήλατα «ενοχλούν»:

Είχα αναφέρει οι θέσεις να είναι τύπου U ώστε με ένα κατάλληλο λουκέτο να μπορεί κάποιος να κλειδώσει το πλαίσιο μαζί με τον πίσω τροχό. Είχα δώσει λινκς προδιαγραφών, ήμουν σαφής και αναλυτικός και απέχω μόλις τρεις πόρτες από το Τμήμα Τεχνικού που ασχολήθηκε με το θέμα. Τελικά προτιμήθηκαν θέσεις τύπου ΣΠΙΡΑΛ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟΥ ΥΨΟΥΣ. Ήταν φτηνές (ποιος τρελός θα τις έπαιρνε αν όχι το Δημόσιο) και στην ίδια τιμή πήραμε ΔΥΟ ώστε να έχουμε ΚΑΙ για τους επισκέπτες μας!

Για να μην είμαι όμως άδικος σήμερα το πρωί κατέβηκα και τις δοκίμασα προκειμένου να διαπιστώσω τον χρόνο που θα έκανα για να κλέψω ο ίδιος το ποδήλατό μου. Έτσι λοιπόν, ελπίζοντας τα λάθη να μην επαναληφθούν αλλού (αλλά γι’ αυτό δεν είμαι καθόλου σίγουρος πλέον), ιδού το παράδειγμα πως ΔΕΝ πρέπει να είναι κατασκευασμένες οι θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων:

Ο μπροστινός τροχός κλειδώνει πολύ εύκολα με το λουκέτο. Όμως όσο κι αν έψαξα δεν μπόρεσα να βρω τρόπο να κλειδώσω διαφορετικά. Επιπλέον αν είχα μάουντεν μπάηκ με φαρδιά λάστιχα δεν νομίζω να χωρούσε ο τροχός. Δυστυχώς έτσι, όχι μόνο δεν μπορεί να κλειδωθεί το πλαίσιο του ποδηλάτου αλλά λόγω στενότητας δεν μπορεί ούτε καν ο πίσω τροχός. Έτσι όπως βλέπετε στην επάνω φωτογραφία το κλείδωσα μόνο μπροστά κι ετοιμαστηκα να το «κλέψω». Έκανα περίπου 30 δευτερόλεπτα μιλώντας με τους συναδέλφους τριγύρω που με έβλεπαν να κάνω το τεστ. Αν ήμουν επαγγελματίας και βιαζόμουν 15 δεύτερα ήταν αρκετά. Αν είχα quick release (σύστημα γρήγορης απελευθέρωσης του τροχού) όπως όλα τα σύγχρονα ποδήλατα έχουν τότε νομίζω 10 δεύτερα μου έφταναν!

Στο τεστ λοιπόν που έκανα κατάλαβα πως ο μπροστινός τροχός προστατεύεται επαρκώς! Για το υπόλοιπο ποδήλατο…

Από τα παραπάνω προκύπτει πως οι θέσεις στάθμευσης που δημιουργήθηκαν δεν είναι απλά ΜΗ ΑΣΦΑΛΕΙΣ αλλά θα έλεγα ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ για κάποιον που θέλει να αφήσει εκεί το ποδήλατό του για οκτώ ή και παραπάνω ώρες και φυσικά καθ’ όλο το 24ωρο. Δεδομένου και των πρόσφατων κρουσμάτων κλοπής εγώ δηλώνω πως ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ τις θέσεις στάθμευσης που δημιουργήθηκαν αλλά θα συνεχίσω να το κλειδώνω σε οποιαδήποτε κάγκελα βρω που να προσφέρουν μια τουλάχιστον επαρκή ασφάλεια γιατί δεν θα ήθελα να τελειώσω το οκτάωρό μου και να βρεθώ αντιμέτωπος με αυτήν την εικόνα:

Πέραν της ΜΗ ασφάλειας εναντίον της κλοπής, τα συγκεκριμένα «σίδερα» είναι και ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ για μοτοσικλετιστές και αυτοκινητιστές μιας και είναι πολύ χαμηλά με σκούρο χρώμα και ΔΕΝ φαίνονται την νύχτα. Μολις λίγη ώρα μετά την τοποθέτησή τους παρολίγον να χτυπήσει αυτοκίνητο επάνω τους την ώρα που έκανε μανούβρες παρκαρίσματος.

Τελειώνοντας θα ήθελα να πω πως λυπάμαι γιατί έφτασα στο σημείο να λεω πως καλύτερα να μη γίνονταν ΤΙΠΟΤΑ παρά να γίνει κάτι τόσο στραβό. Από την άλλη θα μου πεις πως κατά βάθος το περίμενα. Αλλά πάλι ήλπιζα.

Όπως όλοι μας άλλωστε…

Advertisements

Leave a Message

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s