Service Plan

Μετά από οκτώ μήνες και περίπου 5.000 καθημερινά χιλιόμετρα φτάνω στο σημείο όπου σύντομα θα χρειαστεί ένα service στη μετάδοση. Υπολογίζω πως περίπου τα Χριστούγεννα (που ο καιρός θα ‘ναι αρκετά κρύος) θα κάτσω και θα κάνω ένα overhaul στο Alfine. Αυτή θα είναι και μια ευκαιρία να αλλάξω/βελτιώσω συνολικά τη μετάδοση ώστε να μεγαλώσω το εύρος χρήσης και να κάνω τη Molly πιο αποδοτική.

Στην αρχή ξεκίνησα επιλέγοντας 39άρη δίσκο μπροστά, κάτι που τελικά εμποδίζει την εύκολη αναβάθμιση. Η μόνη επιλογή για πίσω ήταν ένα γρανάζι με 18 δόντια από τα δύο διαθέσιμα alfine (18t και 20t). Αυτούς τους 8 μήνες χρησιμοποίησα ελάχιστες φορές την «κοντή» σχέση η οποία υπήρχε περισσότερο για λόγους ανασφάλειας. Ήξερα πως μπορούσα να τη βάλω ανά πάσα στιγμή κι αυτό με βοηθούσε ψυχολογικά. Όμως ήταν αρκετά «κοντή» και θα ‘λεγα πως στις περισσότερες περιπτώσεις θα μου ήταν χρησιμότερη μια ενδιάμεση ανάμεσα στην «πρώτη» και τη «δεύτερη».

Από την άλλη «τελειώνω» συχνά την τελευταία και μακρύτερη σχέση. Θα ‘θελα να είχα μια ακόμα περισσότερο «μακριά», όχι τόσο για την αύξηση της τελικής αλλά για να μην αναγκάζομαι να γυρίζω τόσο γρήγορα το πετάλι στη τελική. Έτσι φαίνεται πως, αν θέλω να αναβαθμίσω την μετάδοση, η επιλογή που έχω είναι να αλλάξω τον μπροστινό δίσκο με κάποιον που να έχει περισσότερα δόντια. Οι επιλογές που έχω αυτή τη στιγμή είναι είτε ο 45άρης δίσκος που έχει εναλλακτικά η Alfine ή ένας 44άρης τρίτου κατασκευαστή.

Ξανά βουτιά στον θησαυρό που έχει αφήσει πίσω του ο θείος Sheldon και υπολογισμός του gear ratio με όλες τις πιθανές επιλογές. Αυτή τη στιγμή με το 39/18t η 1η δίνει 2,3 και η 2η 2,8 ενώ η τελευταία σχέση δίνει 7,1. Το 44/18t φαίνεται μάλλον η καλύτερη επιλογή. Η 1η του θα μου δίνει 2,6 gear ratio, δηλαδή την ενδιάμεση σχέση που χρειάζομαι, ενώ η τελευταία είναι «βαρύτερη» και μεγαλύτερη κερδίζοντας 5 χιλιόμετρα σε τελική αλλά στην ουσία θα πεταλάρω ηπιότερα με την ίδια τελική που έχω τώρα.

Το 45άρη έχει περίπου την ίδια απόδοση με το 44άρη αλλά είναι ένα κλικ πιο «βαρύ» από ότι θα ήθελα χαμηλά ενώ ψηλά η διαφορά είναι περισσότερο αισθητή. Παρόλα αυτά θα αποτελούσε επιλογή εάν μπορούσα να βρω και το μαύρο προστατευτικό δίσκο μαζί, το λεγόμενο chainguard. Εφόσον η διάμετρος του δίσκου μεγαλώνει αρκετά, το υπάρχον δεν καλύπτει τα δόντια του μεγαλύτερου δίσκου. Το πρόβλημα είναι και αισθητικό αλλά και πραγματικό επειδή τα πόδια μου είναι αρκετά κοντά στο δίσκο και δε θέλω να πιαστεί κανά παντελόνι στη κατηφόρα της Μεσογείων.

Όμως δεν μπόρεσα να βρώ πουθενά μαύρο Alfine chainguard για 45άρη δίσκο, ενώ το original ασημένιο alfine chainguard έχει 25 ευρώ στη γερμανία (χωρίς τα μεταφορικά). Στην ελλάδα φυσικά chainguard αλουμινένιο και μαύρο απλά ΔΕΝ υπάρχει. Σε γνωστό fixάδικο μου ‘πανε περίπου 50 ευρώ! Ψάχνοντας ανακάλυψα ένα μικρό μαγαζί στην Ολλανδία όπου πήρα τελικά ένα Gebhardt με 20 ευρώ όλα μέσα. Επιπλέον είναι φτιαγμένο για 46t όπερ σημαίνει πως θα καλύψει δίσκο 44-47 δοντιών.

Για μπροστινό δίσκο πρέπει να περιμένω τον άλλο μήνα και κάνω υπομονή, μιας και τα φράγκα είναι πολύ «σφιχτά». Ελπίζω όμως πως ψωνίζοντας με «δόσεις» μέχρι τα Χριστούγεννα να ‘μαι έτοιμος για την αναβάθμιση της μετάδοσης!

Advertisements

3 thoughts on “Service Plan

    • …πάλι με πειράζεις? τα “καθημερινά” εννοώντας τα αστικά, τα της καθημερινότητας δηλαδή, καλύτερα τώρα? 😛

  1. Όχι, το νούμερο μου έκανε εντύπωση.. Κάνεις πέντε χιλιάδες χιλιόμετρα κάθε μέρα βρε ποζερά?

Leave a Message

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s