Screw U2

Molly
Cross Check adjusting screws

Πλακώσαν οι γιορτές κι εκεί που πίστεψα στον άγιο βασίλη κατάλαβα πως εγώ ταιριάζω καλύτερα με τους καλικάτζαρους. Το ‘ξερα από πριν αλλά κάθε φορά ελπίζω μπας και γυρίσει ο τροχός γιατί αυτο με ταλανίζει αυτήν την εποχή. Έτσι, ενώ τα ‘χω σχεδιάσει όλα και περιμένω να χωθώ μέσα τους και να στριφογυρίσω κι εγώ μαζί, όλα συνομωτούν εναντίον μου. Βέβαια φταίω κι εγώ αφού, ενώ αντιπαθώ ιδιαίτερα τους έλληνες και τα ελληνικά μαγαζιά –γιατί πάντα προσπαθούν να το παίξουν σούπερ μάρκετ ενώ μοιάζουν με ψιλικατζίδικα– και τ’ αποφεύγω σαν το διάολο, κάπου στις αρχές του Νοέμβρη βρήκα τα στεφάνια που ήθελα σε καλή τιμή σε ελληνικό μαγαζί (που συνεργαζόταν βέβαια με “αδελφό” γερμανικό). Έκανα λοιπόν το λάθος να τα παραγγείλω από εκεί.

Ο άνθρωπας ήταν –υποτίθεται– ξεκάθαρος από την αρχή. Θα αργήσουν 2-3 βδομάδες είπε. Κι έξω αν τα παράγγελνα τόσο θα κάνανε, σκέφτηκα. Αυτό που δεν σκέφτηκα ήταν πως αν έξω κάνουν 2-3 βδομάδες εδώ έρχονται του αγίου φούτσου ανήμερα. Κι έτσι, από τις 3 Νοέμβρη τα περιμένω με υπομονή. Σήμερα βέβαια τέλειωσε κι αυτή κι είπα να τα πάρω από την γριά Αλβιόνα. Τουλάχιστον θα ‘μαι σίγουρος πως μέσα γενάρη θα ‘ναι εδώ. Τι άλλο να πω παρά μόνο πως ασχολήθηκα με τις βίδες ρύθμισης (adjustment screws) που έχει το Cross Check και χρησιμεύουν στο να κρατούν το κέντρο στο… κέντρο, μάλλον αμφίβολης πρακτικής σημασίας, εκτός αν έχεις quick release –που δεν έχω– αλλά είναι που με λιώνουν οι λεπτομέρειες –μαζί με την εορταστική απραξία!

HAPPY FUCKING YEAR DIRTY MOTHERFUCKERS AND SCREWU2!

ΥΓ: Αν πάντως έχετε μεγαλύτερη υπομονή από μένα και μπορείτε να περιμένετε τουλάχιστον 2-3 μήνες να επισκεφτείτε ρε παιδιά το moto-plus.gr για να στηρίζετε τα ελληνικά μαγαζιά. Όπως τα στήριξα κι εγώ… με ΑΕΡΑΑΑΑΑΑΑ!

Advertisements

4 thoughts on “Screw U2

  1. Για πες και σε εμάς που έχουμε quick release που τις είχαν αυτές τις ωραιότατες βίδες γιατί μάλλον έγινε μαλακία και δεν μου τις βάλανε μέσα. $@#%#$^#%^&$&.

  2. Κατ’ αρχήν welcome to the Cross Check club!

    Το λοιπόν αυτές τις βιδίτσες τις ανακάλυψα κάνοντας φύλλο και φτερό το κουτί πριν το πετάξω μιας και ήταν σε μια πλαστική σακουλίτσα κάπου στο βάθος της κούτας. Αν δεν τις περίμενα, εύκολα θα μπορούσα να μην τις βρω. Πάντως να ξέρεις δεν είναι σημαντικές αλλά –απ’ ότι έχω διαβάσει– θα σου εξηγήσω τι περίπου δουλειά κάνουν.

    Το έργο τους είναι, αφού βάλεις τον πίσω τροχό στο σημείο που θες, κατόπιν βιδώνοντάς τες μπορείς να βάζεις/βγάζεις τον τροχό εύκολα. Σε περίπτωση που έχεις μονοτάχυτο ή εσωτερικές ταχύτητες –όπως εγώ– και η αλυσίδα τεντώνεται με τον τροχό έχεις ένα εύκολο βοήθημα ώστε να βάζεις πίσω τον τροχό εκεί που πρέπει γρήγορα.

    Στη δικιά σου περίπτωση που θα έχεις κανονικές ταχύτητες μπορείς να τις αγνοήσεις. Όμως επειδή έχεις QR θα πρέπει είτε να φέρνεις τον τροχό τέρμα πίσω, είτε να έχεις το νου σου να μην “πιάσει” το QR ελάχιστα στραβά, εφόσον δεν ακουμπά πίσω σαν “κόντρα”. Επιπλέον η μεριά της αλυσίδας –κατά την κίνηση– τείνει να προσπαθεί να έρθει μπροστά οπότε η αντίθετη μεριά τείνει να μετακινηθεί προς τα πίσω. Λειτουργούν λοιπόν και σαν “ασφάλεια”, σαν κόντρα στην τάση κίνησης του άξονα οριζόντια.

    Πέραν αυτών, αν φέρεις τον τροχό τέρμα πίσω έχεις μεγαλύτερο μεταξόνιο. Το πόσο αυτό επηρεάζει την συμπεριφορά δεν μπορώ να το υπολογίσω αλλά ένα εκατοστό διαφορά ίσως για σένα είναι κάτι αν το θες πιο “νευρικό”.

    Εδώ είναι και ένα λινκ με ένα τύπο που έφτιαξε ένα Salsa Casseroll που έχει αντίστοιχο σύστημα. Κοιτάζονταςτη φωτό που έχει ανεβάσει τον τροχό λέει:

    On a geared setup like mine, this is better to put the axle as close to the exit of the dropout as possible for two reasons: the derailleur will operate better and the chain will not get caught on the screw for the fenders/rack whilst on the higher gears.

    Και ακόμα ένα λινκ που βρήκα εξηγεί τα εξής:

    The purpose of these is to facilitate rapid racing wheel changes. Generally you start with them tightened all the way back, install and align the wheel, then adjust the screws so they bump up against the axle.

    Once this is done, the wheel would automatically stop at the point and orientation you had previously determined.

    Back in the day, it was often a fad to run the axle all the way forward in the dropouts. This is related to the superstition that believes short chainstays make a bike faster in some mysterious way.

    Generally, it’s better to run the axle farther back because that gives better chain wrap, so your chain and sprockets will possibly last longer and you’ll be less likely to have the chain jump.

    Shifting performance with modern derailer systems is usually best when the axle is directly above the derailer mounting bolt.

    Κι ακόμα ένα λινκ:

    If you are using threaded axles, then you don’t need them … the axle will stay where you put it. If you are using QRs, then they do help things aligned.

    Κι άλλο ένα τελευταίο εδώ:

    – The screws can be used to locate the rear hub in the dropouts and to assure the wheel is in straight. They aren’t essential but can speed wheel changes if set properly.
    – They also are useful for altering the characteristics of the frame geometry – wheel closer into seat-tube = tighter turning. Further out = more cushy ride, possible self-steering, and better for touring-rides. The difference is subtle, but I can feel the difference on my Reynolds 531 frame.

    Κι εδώ μια φωτό καλύτερη σε ποδήλατο με ντεραγιέ

    Με λίγα λόγια δεν τρέχει και τίποτα αν δεν τις έχεις αλλά αφού θα έπρεπε να υπάρχουν ζήτα τες. Άλλωστε κοστίζουν ελάχιστα και είναι όμορφες!

    • To sur-lyyy είναι έτοιμο με τα όλα του για το πρώτο του μπρεβέ.
      Δεν ξέρω που το έχασα στο μέτρημα, αλλά βγήκε αρκετά καλοθρεμμένο γύρω στα 12 κιλάκια με λασπωτήρες και 28αρια gatorskin. Έχω ξεφύγει περίπου 1 κιλό απ’την αρχική αλλά ποιο εύκολο και οικονομικό είναι να το χάσω εγώ αυτό το κιλό παρά το surly.

      Τελικά όσο και αν έψαξα δεν τις βρήκα τις βίδες για τα πίσω dropout. Έστειλα ένα μαιλ sto bike-components αλλά να σου πω την αλήθεια δεν περιμένω και πολλά πράγματα. Γνωρίζεις αν μπορώ να βρω εδώ παρόμοιες; Φαντάζομαι ότι μπορώ να χρησιμοποιήσω απλές βίδες (3mm είναι αν δεν κάνω λάθος ε ; ) και να τις βάλω ανάποδα, δλδ το κεφάλι απο την εξωτερική πλευρά του dropout.

  3. Όλοι Νεμέα θα πάνε φέτος! Μακάρι να ‘χα χιλιόμετρα στα πόδια και να πήγαινα κι εγώ. 12 κιλά είναι σούπερ, κάτω από τα 12 πρέπει να πληρώσεις -όπως ξέρεις- πολλά αλλά νομίζω πως δεν το χρειάζεται.

    Τις βίδες τις μέτρησα με παχύμετρο κι είναι όντως 3 χιλ., οι “βόλτες” φαίνονται κοινές, νομίζω πως θα μπορούσες να δοκιμάσεις σιγά σιγά με τίποτα παρόμοιες κι αν πιάσουν οι βόλτες, μια χαρά. Οι συγκεκριμένες έχουν φορά από την εσωτερική μεριά του drop out προς την εξωτερική αλλά θα μπορούσες να το κάνεις κι ανάποδα με απλή βίδα, βάζοντας όμως ένα παξιμάδι –από όποια μεριά βιδώσεις– σαν κόντρα οπότε πιο εύκολο είναι να φύγουμε εμείς από το ποδήλατο παρά αυτές, τη δουλειά τους πάλι θα την κάνουν και θα μείνουν εκεί.

Leave a Message

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s