Scrabler Project – FRAMESET

peregrine
Frameset: Singular Peregrine [Image from official Flickr set]

Για να ξεκινήσει το Scrabler project πρέπει να επιλεγεί ένα πλαίσιο μαζί με αντίστοιχο πιρούνι. Το ατσάλι είναι μονόδρομος, αφενός λόγω της απορροφητικής του ιδιότητας αλλά και λόγω αντοχής και μακροζωίας. Επιπλέον, σαν παθιασμένος ρετρολάγνος, με “φτιάχνει” η αίσθηση και η αισθητική του. Steel is real!

Οι απαιτήσεις μου δεν είναι πολλές αλλά καθορίζουν τις επιλογές μου που προσανατολίζονται περισσότερο σε ένα monster cross bike που να μπορώ εύκολα να το μεταμορφώσω είτε για παιχνίδι στην πόλη, είτε για γρήγορες βόλτες στην άσφαλτο, είτε για περιηγητικό on/off road:

  • Πλαίσιο από ChroMo που να περιλαμβάνει 1 1/8″ ατσάλινο πιρούνι.
  • Clearance μεγάλο ώστε να δέχεται balloon ή ΜΤΒ tires.
  • Βάσεις για να μπορούν να μπουν δισκόφρενα.
  • Εσωτερική απόσταση ψαλιδιού 135mm.
  • Τυχόν έξτρα θα εκτιμηθούν.

peregrine
Frameset: Singular Peregrine [Image from official Flickr set]

Οι επιλογές που μπόρεσα να βρω ήταν οι εξής:

To Fisticuff δεν μπόρεσα να το βρω κάπου από EU ώστε να στέλνεται Ελλάδα. Ούτε μπόρεσα να βρω περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τη γεωμετρία του. Λεπτομέρειες της γεωμετρίας του ήρθαν 10 μέρες μετά από σχετικό mail στην Vassago. Μια άλλη λύση θα ήταν κάποιο ατσάλι από Fidusa βασισμένο στο 1980 SS όμως η τιμή θα ανέβαινε αρκετά, ίσως όμως πριν πάρω την τελική απόφαση ένα τηλέφωνο να το ρίξω. Το Pacer είναι all time classic κι επιλογή για το City Fighter του συμπολεμιστή! Στο τελος θα κάνουμε το συγκριτικό μας να δούμε τι διάβολο θα φτιάξουμε!

Κόστος πλαισίου με πιρούνι (και μεταφορικά) και κάποια χαρακτηριστικά τους:

Frames Price Frame Build Disc Brakes Tire Width Extras
Surly Pacer 500 € TIG NO 32mm
Surly Cross Check 500 € TIG NO 45mm
Singular Peregrine 650 € LUG YES 52mm EBB
Vassago Fisticuff 600 € TIG YES 45mm R 520
Salsa Vaya 600 € TIG YES 42mm

Συγκριτικός πίνακας γεωμετρίας πλαισίων με τις βασικές τιμές υπολογισμένο για νούμερο 56 αναλόγως των μοντέλων που κάθε εταιρία δίνει. Επιπλέον προστέθηκε και τo Karate Monkey (Large) αλλά και το Sawyer (19”) προκειμένου να συγκριθούν και με την γεωμετρία ενός 29αριου:

Frames Wheel Base Fork Offset Fork Length H/Tube Length H/Tube Angle Chain stay L
Pacer  998.7mm 45mm 371mm 141mm 73.0° 415mm
Cross Check 1019.8mm 44mm 400mm 121mm 72.0° 425mm
Peregrine 1034.0mm 50mm 410mm 140mm 71.0° 440mm
Fisticuff 1027.2mm 45mm 415mm 124mm 72.5° 425mm
Vaya 1049.2mm 50mm 405mm 175mm 73.0° 450mm
Karate Monkey 1076.5mm 43mm 468mm  95mm 72.0° 431mm
Sawyer 1126.0mm

51mm — mm 103mm 69.6° 445mm

Ανάλυση: Δεν είμαι ειδικός αλλά η σειρά που έβαλα το συγκριτικό πίνακα δεν είναι τυχαία. Το Pacer έχει την πιο γρήγορη γεωμετρία κάτι που το κάνει ιδανικό γι’ αυτό που θα ονομάζαμε γρήγορη βόλτα στο δρόμο. Το Vaya τείνει περισσότερο στο κλασσικό τουρερ με την πλέον αργή γεωμετρία. Τα υπόλοιπα τρία βρίσκονται στη μέση, οι μικροδιαφορές δίνουν αυτό που λέμε “χαρακτήρα“. Και τα τρία μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν βάση για monster cross και είναι αξιόλογα πλαίσια…

peregrine
Singular Peregrine: Geometry

Συμπέρασμα: Παρόλες τις μικρές διαφορές τείνω στο Peregrine. Κοστίζει λίγο ακριβότερα αλλά συγκεντρώνει όλα όσα έθεσα κι επιπλέον έχει μικρά κερασάκια εδώ κι εκεί όπως: Eccentric Bottom Brackets (ώστε εύκολα μπορείς να το κάνεις single speed ή να βάλεις κέντρο εσωτερικών ταχυτήτων ή απλά να ‘χεις μια κλασσική τριπλέτα), είναι φτιαγμένο με κλασσικές μούφες (αντί για ραφές) έχοντας μια υπέροχη classy γραμμή, παίρνει άνετα τα big apples ή οποιοδήποτε φαρδύ ΜΤΒ λάστιχο κι επιπλέον του πάει υπέροχα ένα moustache bar ή ένα north road ανάποδο τιμόνι ή ακόμα κι ένα απλό flat bar.

So… that will be my new Scrabler!

peregrine
Singular Peregrine: Πάνω monster cross & Κάτω touring/commuter
peregrine

Advertisements

2 thoughts on “Scrabler Project – FRAMESET

  1. Ένα ποδήλατο για γρήγορες βόλτες στην άσφαλτο και περιηγητικό on/off road δεν γίνεται.
    135 mm απόσταση ψαλιδιού, είναι χωμάτινη διάσταση.

    Η caster του Pacer είναι 73 μοίρες, όση και του Supercorsa [κουρσάδικη] ενώ του Peregrine 71.5 [Cross Country].

    Άρχισε να ξεχνάς τις γρήγορες βόλτες στην άσφαλτο.

    Μάλλον ξεκινάς να φτιάξεις ένα καμουφλαρισμένο 29αρι :mrgreen:

  2. Έκανα τις σχετικές διορθώσεις, έβαλα και τον καρατεκα πιθηκο στο τελος του πινακα για να μπορούμε να έχουμε μια σύγκριση με τα 29αρια. Πολλά σημεία είναι διαφορετικά κι αυτό δείχνει την φιλοσοφία του κάθε κατασκευαστή. Το λοιπον ας τα δούμε ένα ένα και συνολικά.

    Για το fisticuff έχω μόνο feedback από διαφορα φορα αλλά δεν έχω τεχνικά χαρακτηριστικά οπότε δεν το λαμβάνω υπόψη.

    Το pacer έχει το μικροτερο μεταξόνιο όλων με διαφορά. Αν υποθέταμε πως όλα τα υπόλοιπα στοιχεία ήταν ίδια τότε το pacer θα ήταν το πλέον «νευρικό» ποδήλατο, δηλαδή οι αντιδράσεις του στις αλλαγές πορείας θα ήταν άμεσες ενώ η σταθερότητά του μικρότερη των υπολοίπων καθώς θα ταξίδευε φορτωμένο στο route 66. Φαντάσου το δίπλα στο vaya.
    Επίσης το pacer έχει το μικρότερο μηκος chainstay το οποίο με τη σειρά του δείχνει πως έχει περισσότερη άμεση δύναμη σε ευθείες και γρήγορα παιχνίδια, με μηχανοκίνητους όρους θα λέγαμε πως μεταφέρει περισσότερο εύκολα την επιτάχυνση ενώ υστερεί σε μεταφορά ροπής.
    Από αυτά τα δυό στοιχεία και μόνο αντιλαμβανόμαστε πως το pacer βοηθά περισσότερο τις γρήγορες κοντινές περιαστικές βόλτες.

    Η καστερ που αναφέρεις είναι ένα μετρήσιμο μεγεθος αλλά θα πρέπει να υπολογίσεις μαζί της το μήκος του πιρουνιού και το offset. Κοιτα τον πιθηκο, μικρο head tube, μεγαλο πιρούνι και 72 μοιρες. Το cross check με την ιδια καστερ έχει μικροτερα πιρουνια και μεγαλυτερο head tube.
    Το peregrine κανει το εξης τρικ, προσπαθεί να έχει μια καλύτερη σταθερότητα στο δρόμο, χάνοντας σε ευελιξία από το Pacer προσπαθώντας να ακολουθήσει το μέσο δρόμο μεταξύ του cross check και του τουρισταδικου vaya, αλλά μόλις βρεθεί σε δύσκολο προσπαθεί να μην είναι τραίνο.
    Προσθεσε επίσης head tube και fork length και θα δεις πως το vaya εχει το μεγαλυτερο μηκος με τη μεγαλυτερη καστερ. Το pacer το μικροτερο με την ιδια καστερ όμως. Το peregrine πλησιαζει περισσοτερο το μηκος του vaya αλλά έχει τη μικροτερη καστερ.

    Τώρα δεν ξερω αν τα έχω μπλέξει πολύ αλλά κάπως έτσι πρέπει να λειτουργούν τα χαρακτηριστικά. Αν θες να φτιάξεις κάτι που να κάνεις cross θα πρέπει να έχει μια σχετική ευελιξία στην αλλαγή κατεύθυνσης. Από την άλλη έχεις μια κούρσα, πρέπει να τηρήσεις τα προσχήματα!
    Με άλλα λόγια, παίρνουμε από τα 29άρια την ευελιξία και το tire clearance και προσπαθούμε να ημερέψουμε τα κουρσάδικα χαρακτηριστικά. Σκοπός η περιηγητική on/off διάσχιση και το παιχνίδι, όχι το να κατεβαίνεις αέρα τα μονοπάτια.

    Τώρα όλα αυτά βέβαια ελάχιστα έχουν να πουν στην πραγματικότητα. Νομίζω πως οι υποσυνείδητες επιθυμίες μας και οι εικόνες των πραγμάτων (όπως έχουν εντυπωθεί από την κουλτούρα μας και τις εμπειρίες μας) μας κάνουν απλά να συγκρίνουμε για να επιβεβαιώσουμε την επιλογή μας και όχι για να βρούμε κάτι –δήθεν– αντικειμενικό που δεν υφίσταται ούτως ή άλλως.

    Συμπέρασμα: και το pacer αλλά και το peregrine αρχίζουν από Ρ και το πιο πιθανό είναι να τερματίζουν παρέα στους μεταξύ τους αγώνες… μπύρας! :mrgreen:

    ΥΓ: Άντε κανόνισε, του χρόνου το καλοκαίρι οι βόλτες θα είναι ολοήμερες ή, γιατί όχι, πολυήμερες!

Leave a Message

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s